Schronisko „Nad Łomniczką” jest to niewielki drewniany budyneczek zbudowany nad potokiem Łomniczki, na wysokości 1002 m n.p.m. Zlokalizowany jest przy czerwonym szlaku turystycznym, który prowadzi do Kotła Łomniczki, a następnie na Równię pod Śnieżką. Pierwszą zabudowę wzniesiono w tym miejscu na początku XIX w. w postaci szałasu myśliwskiego, a następnie powstała gospoda oraz ścieżka w stronę Śnieżki. Jako jedyne schronisko w tym rejonie, które nie jest podłączone do energii elektrycznej. Dziś, obiekt jest właściwie bufetem turystycznym, dysponującym 50 miejscami konsumpcyjnymi w przytulnej salce. Nie ma możliwości noclegu.

Schronisko stanowi ulubiony cel spacerów wczasowiczów z Karpacza

+48 691 112 204
Kocioł Łomniczki
58-540 Karpacz

JAK SIĘ DOSTAĆ:
Z ulicy Widokowej skręcamy w lewo, kierujemy się w stronę Karpacza Górnego,na wysokości stacji paliw „Orlen” skręcamy w lewo w ulicę Olimpijską (ok.300 m),proponujemy zostawić samochód na parkingu strzeżonym, a stamtąd udać się już pieszo 4 km do samego schroniska.
CZAS: z Camp66 do Schroniska nad „Małą Łomniczką” i z powrotem,
samochodem 2h, pieszo 3,5-4h.Zimą samochodem 3h, pieszo 4,5-5h.
PORA ROKU: latem i zimą
————————————————————————————
SŁONECZNIK

Słonecznik to jedna z unikatowych  granitowych form skalnych położonych w Karkonoszach i jednocześnie najbardziej widoczna z nich. Znajduje się ona powyżej Wielkiego Stawu, między schroniskami Odrodzenie i Dom Śląski, górując nad Karpaczem Górnym i okolicami, na wysokości 1423 m n.p.m. Wysokość samych skałek sięga 12 metrów.

Ta silnie spękana skała składa się z kilku filarów, z których najbardziej północny przypomina wykutą postać ludzką. Postać człowieka widoczna w skale dała okazję do powstania wielu legend. Dawniej lokalizowano tu siedzibę Ducha Gór nazywając skałę „Gniazdem Ducha Gór”. „Słonecznik” wziął swoją nazwę stąd, że dawniej, słońce nad skałą wskazywało mieszkańcom południe.

Pod skałkami można odpocząć po wędrówce na kamiennej ławie postawionej z granitowych płyt. Ze Słonecznika roztacza się przepiękna panorama na wschodnią i północno-wschodnią część Karkonoszy. Na pierwszym planie, w kierunku północnym widnieją Pielgrzymy i Polana, dalej zaś Karpacz i Kotlina Jeleniogórska.

CZAS:
Z camp66 na „Slonecznik” i z powrotem latem 5-6h, zimą (jeżeli szlak jest otwarty) 7,5-8h
PORA ROKU: latem i zimą.
————————————————————————-
WIELKI I MAŁY STAW

Kocioł Wielkiego Stawu leży u stóp Smogorni (1489 m npm.). Dno kotła wypełnia największe polodowcowe jeziorko w Karkonoszach – Wielki Staw (1225 m npm.). Wielki Staw zajmuje 8,3 ha, maksymalna głębokość Stawu to 25m. Kocioł Wielkiego Stawu sąsiaduje z Kotłem Małego Stawu, ściany kotłów wznoszące się na ok. 200m porasta bogata roślinność subalpejska.

Mały Staw położony w Kotle Małego Stawu jest drugim co do wielkości i chyba najbardziej malowniczym jeziorkiem w Karkonoszach. Mały Staw położony jest na wysokości 1183 m n.p.m., zajmuje 2,9 hektara powierzchni i jest głęboki na ok. 7 metrów. Jego czystą wodę zamieszkuje m. innymi wirek słodkowodny, który jest reliktem epoki lodowcowej. Kocioł Małego Stawu położony jest w środkowej części Karkonoszy u podnóża Równi pod Śnieżką i Smogorni (1489 m npm.). Jego wysokie na 200 m zbocza z kilkoma żlebami schodzą wprost do Małego Stawu. Przy Małym Stawie położone jest schronisko Samotnia.

JAK SIĘ DOSTAĆ:
Z ulicy Widokowej, skręcamy w lewo i kierujemy się do Karpacza Górnego,dojeżdżamy do parkingu strzeżonego w bliskiej odległości od kościółka Wang,tam zostawiamy samochód i dalej udajemy się pieszo.Z Camp66 do kościółka Wang dzieli nas 6,6km.Od Kościółka Wang udajemy się szlakiem niebieskim do „Polany Bronka Czecha”,z polany skręcamy w prawo w żółty szlak którym dochodzimy do formacji skalnej „Słonecznik”. Od „Słonecznika”skręcamy w lewo w szlak czerwony,który przechodzi zarówno nad „Wielkim Stawem jak i „Małym Stawem”.czerwonym szlakiem dochodzimy do szlaku niebieskiego którym zejdziemy do Kościółka Wang,napotykając po drodze na schronisko „Strzecha Akademicka”,oraz schronisko „Samotnia”

CZAS:
z Camp66 i z powrotem,samochodem 4,5-6h, pieszo 5,5-6,5h
DLA DZIECI: odpowiednie
PORA ROKU: latem i zimą (jeżeli szlak jest otwarty)